10.000ste bezoeker voor Mobiel Informatiepunt
Vorige week verwelkomde het Mobiel Informatiepunt de 10.000ste bezoeker. Het informatiepunt is nu 40 weken actief in de stadsdelen Laak, Escamp, Centrum en Segbroek. Bij het informatiepunt krijgen bezoekers in hun eigen taal informatie over verschillende onderwerpen.
De meeste vragen gaan over:
- Wonen. Bijvoorbeeld te hoge kamerhuur, inschrijven voor een sociale huurwoning en te veel mensen in 1 woning.
- Taal. Bijvoorbeeld over de lange wachttijden voor de taallessen en weinig lestijden voor bewoners die werken.
- Administratie. Zoals inschrijven bij de gemeente of Woonnet. Of hoge energierekeningen. Medewerkers van het Mobiel Informatiepunt hielpen te hoge jaarafrekeningen en voorschotten verlagen.

De voorlichters van het informatiepunt staan 6 dagen per week op verschillende plekken. Ook ’s avonds en in het weekend. Zij komen ook bij verschillende evenementen.
Talen bij het informatiepunt
In Laak spraken de meeste bezoekers (37%) Nederlands. Gevolgd door Pools (29%) en Bulgaars (26%). 8% sprak een andere taal.